Tradycyjne materiały promocyjne stanowią uzupełnienie działań marketingowych realizowanych z wykorzystaniem internetowych narzędzi oraz przekaźników. Właściciele firm bardzo często decydują się na dotarcie do odbiorców za pośrednictwem komunikatów umieszczanych na ulotkach. W jakiej branży warto zastosować drukowane formy promocji? Sprawdź!

Charakterystyka

Ulotki wykorzystuje się w celach propagandowych lub informacyjnych. Ich największą zaletą jest szybki kolportaż. Standardowa ulotka ma niewielką objętość. Jej formę stanowi kartka lub rozkładana broszurka, której objętość nie przekracza czterech stron. Drukowanie ulotek odbywa się na powlekanym papierze kredowym lub offsetowym. Nierzadko wzbogaca się je różnorodnymi zdobieniami. Złocenia pozwalają wyeksponować najważniejsze informacje, mające przyciągnąć uwagę klienta i zachęcić go do zapoznania się z ofertą danej firmy. Lakier Drip-off stanowi połączenie błysku oraz matu. Dzięki niemu druk nabiera charakterystycznej, chropowatej struktury.

Ulotka idealna

Łatwość kolportażu oraz powszechność tradycyjnych form promocji sprawia, że nierzadko trudno jest stworzyć broszurę, która zainteresowałaby grupę docelową. Przygotowując ulotkę, należy zatem wziąć pod uwagę oczekiwania odbiorców. Ulotka powinna również odzwierciedlać działalność firmy. Nie chodzi jedynie o chwytliwe opisanie usług, ale również dobranie kolorystyki, nawiązującej do logo przedsiębiorstwa. Chcąc stworzyć interesujący druk, warto skorzystać z pomocy projektanta. W przypadku grafik do wyboru są darmowe materiały oraz pliki dopasowane do formy broszury i zawartego contentu. Sprawdzonym rozwiązaniem jest zatrudnienie fotografa, który przygotuje nowoczesne zdjęcia, prezentujące firmę i osoby, tworzące brand.

Zastosowanie

Ulotki stanowią świetne rozwiązanie w przypadku branży gastronomicznej. Ich kolportaż można przeprowadzić bezpośrednio w lokalu lub jego okolicach, nakłaniając przechodniów do zjedzenia serwowanych potraw lub wypicia napojów. Ulotki są również świetną formą poinformowania klientów o aktualnych promocjach i rabatach. Standardowe broszury reklamowe są często stosowane przez hotele. Dzięki nim właściciele mogą bowiem nakłonić gości do skorzystania z oferty SPA i dostępnych w obrębie kompleksu restauracji.

Ulotki stanowią świetne uzupełnienie działań promocyjnych stosowanych w sieci. Warto jednak pamiętać, by dobrze zaprojektować broszurę reklamową tak, by zapadła ona w pamięci odbiorców.