Zastanawiasz się, jak zwiększyć widoczność sklepu online w wynikach wyszukiwania? Aby przyciągnąć klientów na stronę, zbuduj długofalową strategię SEO. Dzięki temu wyróżnisz się na tle konkurencji, a co za tym idzie poprawisz wyniki sprzedaży. Sprawdź, jak powinno wyglądać skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego!

Audyt SEO – klucz do optymalizacji sklepu internetowego

Zastanawiasz się, co zrobić, żeby pozycjonowanie e-sklepu przyniosło zamierzony efekt? Warto wcześniej wykonać kompleksowy audyt SEO. Specjalista SEO dokładnie przeanalizuje każdą podstronę, dzięki czemu wychwyci ewentualne błędy i niedociągnięcia. Podczas kompleksowego audytu SEO uwzględnia się między innymi takie czynniki, jak:

  • aspekty techniczne, w tym szybkość ładowania, kod źródłowy, responsywność, mapa witryny i przekierowania,
  • profil linków zewnętrznych i wewnętrznych,
  • grafika – techniczne parametry, teksty alternatywne,
  • analiza treści (długość, wartość dla użytkowników, nasycenie słowami kluczowymi, struktura nagłówków),
  • poprawność wdrożenia tagów kanonicznych.

 

Na podstawie zebranych danych agencja interaktywna zajmująca się pozycjonowaniem sklepów internetowych przygotowuje szczegółowy raport SEO, który pozwoli wdrożyć skuteczne strategie.

Pozycjonowanie e-sklepu – kluczowe elementy

Czas ładowania i wczytywania się sklepu internetowego

Optymalizując sklep online, agencja interaktywna zwykle zwraca szczególną uwagę na czas ładowania strony. Wspomniany parametr wpływa na zadowolenie klientów i współczynnik konwersji. Witryna powinna wczytywać się w ciągu maksymalnie 2 sekund, w przeciwnym razie użytkownik może zrezygnować zrezygnuje z zakupu, a robot wyszukiwarki z lepszego indeksowania w wynikach wyszukiwania określonej podstrony. Ponadto agencja SEO SEM, która profesjonalnie pozycjonuje e-sklepy, pomoże doradzić, jak ustawić przekierowania tak, aby tracić jak najmniej potencjalnego ruchu.

Zewnętrzny link building dla e-sklepu

Pozycjonowanie sklepu internetowego obejmuje też link building, czyli pozyskiwanie linków do naszej strony z zewnętrznych witryn. Odnośniki należy zamieszczać w sprawdzonych i zaufanych serwisach. Postaw na długofalową strategię, dzięki czemu długofalowo poprawisz pozycję sklepu w wyszukiwarce.

Optymalizacja sklepu online i frazy kluczowe

Optymalizacja sklepu internetowego sprawi, że znajdzie się on wyżej w wynikach wyszukiwania, co przełoży się na wzrost ruchu organicznego. Dobra optymalizacja SEO sklepu internetowego powinna bazować na szczegółowej selekcji słów kluczowych, w tym najczęściej wpisywanych przez potencjalnych klientów. Wybierz frazy, które są związane bezpośrednio i pośrednio z ofertą, a następnie wykorzystaj je w opisach produktów i tekstach do kategorii i podkategorii.  

Postaw nie tylko na ogólne słowa kluczowe, lecz także frazy z długiego ogona. Dzięki temu dotrzesz do klientów, którzy szukają konkretnego produktu lub usługi. Oprócz tego wybierz frazy lokalne, jeśli prowadzisz także sprzedaż stacjonarną w sklepie lub hurtowni. W ten sposób wyróżnisz się na tle konkurencji, nie ponosząc przy tym dużych kosztów.

Pozycjonowanie e-sklepu i linkowanie wewnętrzne

W strategii wypozycjonowania e-sklepu ważne jest linkowanie wewnętrzne, które ułatwia robotom wyszukiwarki i użytkownikom poruszanie się pomiędzy podstronami. Ponadto pozwala obniżyć współczynnik odrzuceń i skłonić klientów do dłuższego pozostania na stronie.

Najlepszy content to podstawa!

Aby pozycjonowanie e-sklepu przyniosło oczekiwany efekt, wybierz odpowiednie słowa kluczowe. W tym celu przeanalizuj ścieżkę zakupową klienta, dzięki czemu frazy będą uwzględniały jego intencję. Aby przyciągnąć użytkowników na stronę, nie używaj tylko słów sugerujących chęć zakupu. Możesz również wykorzystać frazy, w których znajdą się takie wyrazy, jak:

  • gdzie,
  • kiedy,
  • dlaczego,
  • jak,
  • wskazówki,
  • inspiracje,
  • pomysły.

Wspomniane frazy warto wykorzystać w artykułach blogowych, poradnikowych i podobnych, ponieważ pokazujemy wtedy czytelnikom, jak nasz produkt lub usługa mogą zaspokoić ich potrzeby. Słowa kluczowe powinny również znaleźć się w opisach produktów i kategorii, tekstach na stronie głównej, metadanych, adresach URL, czy anchorach linków wewnętrznych.

Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego zwiększy widoczność w wynikach wyszukiwania, co przełoży się na wyniki sprzedażowe.