Marketingową funkcją opakowania jest przyciągnięcie czyjejś uwagi i przekazanie wizerunku marki. Opakowanie może być sposobem na poinformowanie klientów, co otrzymają, aby byli wystarczająco zainteresowani zakupem produktu. Niektórzy klienci mogą potrzebować prostych opakowań, które można łatwo wyrzucić lub poddać recyklingowi. Inni mogą chcieć bardziej złożonego opakowania, aby móc eksponować produkt lub zachować go jako pamiątkę.

Znaczenie marketingu opakowań

Opakowanie to coś więcej niż pojemnik na produkt. To narzędzie marketingowe (https://firmyzkapitalem.pl/category/marketing-i-sprzedaz/), które może przekazywać konkretne komunikaty o produkcie. Opakowanie jest często pierwszą rzeczą, na którą zwracają uwagę ludzie, gdy mają kontakt z produktem, dlatego musi być atrakcyjne i wyróżniać się na tle konkurencji. Kreatywni projektanci i fotografowie mogą pomóc Ci stworzyć opakowanie, które będzie wyróżniać się na tle konkurencji, czy to dzięki przyciągającemu wzrok projektowi, czy niesamowitym fotografiom.

Opakowanie i jego rola w brandingu

Odnosząca sukcesy marka to coś więcej niż tylko logo lub projekt. Marka firmy obejmuje wszystkie jej produkty i opakowania, w tym ogólny styl każdego z nich. Obejmuje to wszystko, od używanej czcionki, przez wybraną paletę kolorów, po logo. Kiedy klienci kupują Twój produkt, kupują również Twoją markę. Jeśli branding Twojej firmy nie pasuje do jej produktów, ryzykujesz odrzuceniem potencjalnych klientów i utratą interesu. Jeśli Twój produkt wygląda tanio lub jest źle wyprodukowany, odrzuci potencjalnych nabywców. Na szczęście dla małych firm istnieje wiele niedrogich opcji outsourcingu jakości produkcji do usługodawcy, takiego jak drukarnia lub sklep papierniczy w Twojej okolicy, jeśli potrzebujesz pomocy w rozpoczęciu pracy z tą częścią

Opakowanie jako narzędzie marketingowe

Ponieważ podróż klienta staje się coraz bardziej złożona, marketerzy z trudem nadążają. Posiadanie jasnej strategii pozyskiwania klientów stało się priorytetem numer jeden dla większości marek, ale nie zawsze łatwo jest ustalić, które strategie będą działać dla Twojej firmy. Podczas opracowywania strategii pozyskiwania klientów należy wziąć pod uwagę wiele różnych rzeczy, a każda firma będzie inna. Jednak te względy mogą i powinny być brane pod uwagę przy opracowywaniu ogólnej strategii pozyskiwania klientów:

  1. Wielkość zespołu, położenie geograficzne firmy i branża
  2. Potencjał rynku i wymagania dotyczące pozyskiwania nowych klientów
  3. Wybór rynku docelowego, który jest niedostatecznie obsługiwany lub słabo rozwinięty
  4. Analiza konkurencji i wskazywanie słabych stron do wykorzystania jako przewaga konkurencyjna na rynku